Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je nezávislý, neziskový spolek hájící zájmy spotřebitelů. V současné době provozujeme 21 poraden v 8 krajích České republiky, které poskytují bezplatné poradenství spotřebitelům. Kromě poradenství realizujeme řadu dalších aktivit zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů, zaměřujeme se zejména na vzdělávání široké veřejnosti a kultivaci podnikatelského prostředí. Spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Nejnovější příspěvky

Mimosoudní řešení sporů na finančním trhu

FINANČNÍ ARBITR Banky a další finanční instituce při sporech s klienty mají své právníky, kteří umí jejich zájmy hájit velmi dobře. Kdo ale ochraňuje práva klientů? Práva spotřebitelů na finančním trhu pomáhá bránit finanční arbitr. Máte-li tedy jako spotřebitel...

Finanční arbitr

FINANČNÍ ARBITR Banky a další finanční instituce při sporech s klienty mají své právníky, kteří umí jejich zájmy hájit velmi dobře. Kdo ale ochraňuje práva klientů? Práva spotřebitelů na finančním trhu pomáhá bránit finanční arbitr. Máte-li tedy jako spotřebitel...

Beseda v Bruntále

BESEDA v BRUNTÁLE Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. ve spolupráci Aktivními seniory Bruntál , .o. uspořádali besedu v Bruntále Téma : Energie a bezpečí seniorů - nekalé praktiky Kdy: 19.8.2020 Kde: Bruntál - Aktivní senioři Bruntál, U Rybníka 1574/7...

Upozornění na podvodné volání jménem ČNB

UPOZORNĚNÍ NA PODVODNÉ VOLÁNÍ JMÉNEM ČNB Česká národní banka zaznamenala pokusy o podvodné volání z podvrženého telefonního čísla. Cílem těchto podvodných telefonátů jménem ČNB bylo vylákat přihlašovací údaje klienta do jeho elektronického bankovnictví a údaje o...

Falešná exekutorka vylákala po telefonu peníze

FALEŠNÁ EXEKUTORKA VYLÁKALA PO TELEFONU PENÍZE  Poškozená žena zaplatila téměř 53 tisíc korun.  Žena z Blanenska zaplatila během července domnělou exekuci. Podvodnice, která se po telefonu vydávala za advokátku exekutorského úřadu, argumentovala smyšlenou exekucí....

Špatná pojistka nemovitosti je jako žádná pojistka

MÍT ŠPATNOU POJISTKU BYTU ČI DOMU JE JAKO NEMÍT ŽÁDNOU POJISTKU České domácnosti mají své nemovitosti sice pojištěné, ale v mnoha případech nesprávně. Zapomínají, že pojistnou smlouvu je potřeba v čase aktualizovat a za plné krytí rizik si i připlatit. Předejdou tím...

Dluhy, které nejsou vaše, rozporujte hned

DLUHY, KTERÉ NEJSOU VAŠE, ROZPORUJTE HNED I v případě, že jste přesvědčeni, že nikomu nedlužíte, neignorujte případná upozornění soudu a včas reagujte. Na redakci se se svým případem obrátila čtenářka, která sice nic nedluží, ale před několika měsíci dostala platební...

Podle čeho Češi vybírají půjčku?

PODLE ČEHO ČEŠI VYBÍRAJÍ PŮJČKU Cena půjčky je tím hlavním, podle čeho se lidé rozhodují. A nesledují jen úrokovou sazbu, ale i tzv. RPSN. Naopak výše případných sankcí při problémech se splácením pro Čechy nijak důležitá není. Klíčovým parametrem při výběru půjčky je...

Nelze odmítnout krátkodobý úvěr seniorovi kvůli věku

NELZE ODMÍTNOUT KRÁTKODOBÝ ÚVĚR SENIOROVI JEN KVŮLI VĚKU Senioři se stále setkávají s omezeními při poskytování finančních služeb. Přestože může jít o diskriminaci, stížností na znevýhodnění z důvodu věku se stále objevují. I jeden takový případ může vést k odstranění...

Pandemie zhoršila finanční situaci třetiny Čechů

PŘI PANDEMII SE PODLE PRŮZKUMU ZHORŠILA FINANČNÍ SITUACE TŘETINY ČECHŮ Za dobu pandemie se zhoršila finanční situace třetiny Čechů. Šetřit plánuje dvakrát více žen než mužů. Muži chtějí dvakrát více investovat. Utrácet uvážlivěji si přeje 40 procent mladých ve věku 18...

Člověk v tísni porovnal malé půjčky

ČLOVĚK V TÍSNI POROVNAL MALÉ PŮJČKY: ÚROKY AŽ V ŘÁDU STOVEK PROCENT ROČNĚ, DESETITISÍCOVÉ NÁKLADY PŘI PŮLROČNÍM NESPLÁCENÍ Člověk v tísni opět přichází s novým Indexem odpovědného úvěrování, který po roce srovnává podmínky, za jakých poskytovatelé malých půjček...

Operátoři ruší poplatek za vrácení kreditu

OPERÁTOŘI RUŠÍ POPLATEK ZA VRÁCENÍ KREDITU Český telekomunikační úřad začal na konci května letošního roku prověřovat výši poplatků účtovaných operátory za vrácení nespotřebovaného kreditu u předplacených služeb. V posledních několika dnech všichni tři největší...